Het gebeurt regelmatig dat de klant problemen ervaart met het internet, zoals een nieuwe router of wachtwoord. Dit heeft gevolgen voor het uitlezen van de omvormer door Stichting Zonnegarant. Zonder deze data kunnen wij niet monitoren.


Hoe gaat Stichting Zonnegarant hier mee aan de slag?

Zodra wij geen data meer ontvangen, dan volgt er een reeks automatische berichten naar de klant met instructies om de dataverbinding te herstellen.

  • Bericht 1: er wordt gedurende 2 dagen geen data ontvangen. Strekking: we zien dat er geen data wordt ontvangen (incl. algemene tips om het zelf op te lossen).
  • Bericht 2: er wordt gedurende 5 dagen geen data ontvangen. Strekking: herinnering dat er geen data wordt ontvangen (incl. uitgebreide tips om het zelf op te lossen).
  • Bericht 3: er wordt gedurende 10 dagen geen data ontvangen. Strekking: herinnering dat er geen data wordt ontvangen (incl, uitgebreide tips om het zelf op te lossen. Wij nemen telefonisch contact op met de klant).
  • Bericht x: er wordt weer data ontvangen. Strekking: Stichting Zonnegarant kan weer controleren hoeveel het zonnesysteem heeft opgebracht ten opzichte van hoeveel het op zou moeten brengen

Indien wij verder geen gehoor krijgen van de klant, dan zetten wij het systeem twee weken na het laatste bericht op non-actief. Op het moment dat wij bericht hebben van de klant, dan zetten wij het systeem direct weer op actief.

Heeft u het antwoord gevonden?