Aanmelden 

Na de opgegeven installatiedatum ontvangt de klant een e-mail met daarin een link naar een online formulier waarin alle specificaties worden gecheckt. In het online formulier staat jouw logo en wordt de volgende tekst vermeldt: 

Uw installateur ...  is aangesloten bij Stichting Zonnegarant die de prestaties van uw zonnesysteem waarborgt. Om Zonnegarant te starten vragen wij u een aantal aspecten te bevestigen:

  1. Klopt de installatiedatum?
    (De klant ziet de opgegeven installatiedatum en kan aanvinken of deze klopt of niet. Als de datum niet klopt, kan de klant een nieuwe datum opgegeven)
  2. Klopt het legplan?
    (De klant krijgt het legplan te zien van het aangevraagde systeem en kan aanvinken of deze klopt of niet. Als het legplan niet klopt, kan de klant een foto met uitleg geven van hoe het legplan in de praktijk ligt)
  3. Kloppen de gebruikte onderdelen?
    (De klant krijgt een lijst te zien met het aantal en type panelen en het aantal en type omvormer. Als deze lijst niet klopt, kan de klant aangegeven welke producten wel gebruikt zijn)
  4. Akkoord met de voorwaarden?
    (De klant wordt gevraagd akkoord te gaan met de voorwaarden)

Opbrengstrapport

De klant ontvangt iedere 3 maanden een opbrengstrapport uit naam van de installateur en Stichting Zonnegarant met daarin een overzicht van de te verwachten opbrengst en de daadwerkelijke opbrengst per maand. Zo krijgt de klant tot vele jaren na de installatie positieve boodschappen toegestuurd. 

Berichten als er iets aan de hand is

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat er iets aan de hand is met het systeem. We onderscheiden 3 mogelijkheden (klik voor meer info):

Heeft u het antwoord gevonden?