Het gebeurt regelmatig dat er geen data van de omvormer wordt uitgelezen. Als er geen data kan worden uitgelezen kan stichting Zonnegarant niet controleren hoeveel het zonnesysteem heeft opgebracht ten opzichte van hoeveel het op zou moeten brengen. 

Zodra geen data wordt ontvangen, ontvangt de klant automatisch een aantal berichten met een instructie hoe hij kan achterhalen wat er mis is en hoe hij het zelf kan oplossen. 

Bericht 1: er wordt gedurende 2 dagen geen data ontvangen
Strekking: we zien dat er geen data wordt ontvangen. Algemene tips om het zelf op te lossen.

Bericht 2: er wordt gedurende 5 dagen geen data ontvangen
Strekking: herinnering dat er geen data wordt ontvangen. Uitgebreide tips om het zelf op te lossen.

Bericht 3: er wordt gedurende 10 dagen geen data ontvangen
Strekking: herinnering dat er geen data wordt ontvangen. Uitgebreide tips om het zelf op te lossen. Waar mogelijk nemen we telefonisch contact op met de klant.

Bericht x: er wordt weer data ontvangen
Strekking: stichting Zonnegarant kan weer controleren hoeveel het zonnesysteem heeft opgebracht ten opzichte van hoeveel het op zou moeten brengen

Heeft u het antwoord gevonden?